TAM


El sistema TAM (Transport Alacant Metropolità) està integrat per la xarxa urbana (color roig) i suburbana (color blau) d’autobusos. És una xarxa que des del seu neixement va apostar per integrar en un mateix sistema tant els viatges dins la ciutat d’Alacant, com els que des de les poblacions de l’Àrea Metropolitana arribaven a les zones més cèntriques de la capital.

Els títols de viatge estan totalment integrats en les dues xarxes entre si i amb els tramvies del TAM. A més des de l’any 2007 els antics abonaments multiviatge de cartó i banda magnètica van deixar pas a les noves targetes Mòbilis sense contacte que han modernitzat la forma en la què els alacantins ens movem per la nostra ciutat.

Termòmetre TRAM amb transbord linies TAM
Termòmetre TRAM amb trasbord línies TAM

Si bé estem parlant d’una xarxa metropolitana formada per uns 150 autobusos (Mercedes Citaro d’última generació i alguns MAN) amb la majoria d’ells ja adaptats per a les PMR, i unes 40 línies que donen servei al nucli urbà i la seua àrea d’influència, les queixes pel servei són constant i no només en el que respecta a la puntualitat, informació a les parades, compliment dels temps de viatge, freqüències, etc., sinó també en coses tan bàsiques com que malgrat el gran creixement de la ciutat en els últims anys, els actuals recorreguts de les línies continuen sent els originaris que es van dissenyar en els anys 60 quan la ciutat era molt més menuda. Evidentment els desplaçaments no són els mateixos i la morfologia d’Alacant tampoc. A més la xarxa pateix un abús radialitat que fa que un 90% per cent de les línies acaben passant per uns pocs carrers i avingudes del centre durant algun punt del seu trajecte.

A més existixen vàries línies nocturnes, senyalitzades amb la lletra “N” afegida al mateix número de línia que tenen durant el dia, que durant els caps de setmana i els festius unixen diferents poblacions i barris de la zona d’influència d’Alacant amb la zona del centre de la ciutat.

Per últim, i per a acabar de donar una idea global al visitant del què és la xarxa TAM, queda la línia C6 amb una nomenclatura de línia encara supervivent dels anys en que els autobusos a Alacant tenien lletres i els autobusos de “rodalia” un “c” que els identificava a tal efecte. Aquesta línia és la que comunica el centre de la ciutat amb l’Aeroport Internacional d’Alacant a El Altet. Moltes són les crítiques que des de diferent llocs i àmbits de la ciutat se li fan pel seu itinerari massa llarg i poc pràctic, per les seues escases freqüències tractant-se del cinqué aeroport d’Espanya per número de viatgers i per l’antiguitat de les seues unitats, de les més antigues que existixen dins del TAM.

  • MAPA OFICIAL DEL TAM (EL QUE ES POT TROBAR A LES PARADES I MARQUESINES DINS LA CIUTAT)

Mapa Oficial TAM Alacant
Mapa Oficial TAM Alacant

Des de l’Ajuntament d’Alacant s’ha promés una remodelació de les línies que hauria d’adaptar-les al que és hui la realitat de la ciutat i els seus moviments interiors i metropolitans. La inauguració de la L2 del TRAM hauria de ser el punt d’inflexió que marcara aquesta reestructuració de les línies del TAM. Quan això passe ací us informarem puntualment.

  • MAPES DE LES LÍNIES: XARXA URBANA I INTERURBANA

Linies Urbanes
Línies Urbanes

Linies Interurbanes
Línies Interurbanes

  • DETALL DE LES LÍNIES AMB CAPÇALERA I DESTINACIÓ (falten algunes línies)

Linies Urbanes
Línies Urbanes

Linies Interurbanes
Línies Interurbanes

Més informació en la web del Grup SuBús

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s