Mapes


L’actual mapa de la xarxa tramviària de la ciutat d’Alacant és encara bàsica pel fet de no tindre en l’actualitat més de 4 línies. Per aquest motiu, FGV (Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana) es limita en la seua web del TRAM a mostrar als possibles interessats una barreja entre plànol i termòmetre de línies on apareixen la L1, L3, L4 (parcialment) i L9.

  • PLÀNOL ACTUAL DE FGV

Nosaltres creiem que tot i no ser encara una “xarxa” en tot el sentit de la paraula, el TRAM es mereix tindre un plànol en condicions on no només es veja el nom de les parades i estacions sinó que aquestes guarden certa proporció amb les distàncies reals, l’espai que ocupen dins la ciutat i les àrees urbanes que cobrixen.

En aquest mapa de FGV el que sí podem apreciar amb claritat són les diferents zones tarifàries en que es dividix la xarxa del TRAM i el detall de com certes estacions/baixadors estan just en mig de dues zones tarifàries diferents, efectes per als quals es computa la zona més barata per a l’usuari.

  • PLÀNOL ACTUAL DE LA XARXA

  • LÍNIA 4 I EL BUCLE DE P. DE SANT JOAN

  • PLÀNOL DE LA FUTURA XARXA

En aquesta secció ens agradaria mostrar-vos mapes elaborats per col·laboradors nostres i altres usuaris on apareixen no només les línies ja en funcionament i les que es troben en obres, sinó també aquelles que en algun moment dels darrers anys han estat anunciades, comentades, planejades o simplement proposades. Evidentment, no són definitives, però ens ajudarà a fer-nos una idea de com seria la xarxa del TRAM en l’horitzó de l’any 2015-2018.

En aquest primer plànol de la futura xarxa (cedit per TRAM-Space) podem veure el que serien una serie de línies ja prou consolidades i d’altres futures.

*Línies en funcionament: L1, L3 i L4. La L9 també està en funcionament però per discurrir íntegrament per l’exterior de l’Àrea Metropolitana d’Alacant no apareix en el plànol.

*Línies en construcció: L2 i prolongació de la L1/L3 des de Mercat fins la Plaça dels Estels (Luceros)

*Futures línies projectades: la línia 6 (blava) que fins ara només ha estat proposada.

A més, i com a novetat, mostrem tot el sistema de trens d’Alacant, no només amb els tramvies sinó també amb els trens de Rodalies Renfe. En aquest cas tenim:

*Línies en funcionament: C1 i C3

*Línies en construcció: C3 (electrificació de la via). A expenses de l’arribada de l’AVE a la ciutat.

*Línies projectades: C5 (encara numeració de la línia sense concretar) a Dénia per la costa. Proposta feta pel Govern de la Generalitat però encara sense estudi previ. Prolongació de l’actual C3 fins el municipi de Villena.

  • PIE 2010-2020 AMB PREVISIONS DE LA FUTURA XARXA

  • XARXA DE RODALIES DEL NUCLI D’ALACANT-MÚRCIA

I ací teniu el mapa oficial de RENFE per al nucli de Rodalies d’Alacant-Múrcia:

mapa rodalies

10 respostes a Mapes

  1. Oh, quina bona impressió dona el mapa amb la xarxa de Tram d’Alacant. A vore si algun dia es fa realitat i tenim una xarxa de transport públic adequada.

  2. alacantonrails ha dit:

    Doncs esperem que sí. Hui en dia, qui dubta que el TRAM siga un bon mitjà de transport? Les cifres ho confirmen. De totes formes, donarà molta més bona impressió amb la L2 acabada, i totes les estacions subterrànies acabades 🙂

  3. Elkiko ha dit:

    No sé que passa, però el mapa de les línies de rodalies, no es pot vore…

  4. alacantonrails ha dit:

    gràcies per informar-nos, problema solventat 🙂

  5. Voltrega62 ha dit:

    Moltes felicitat alacantins, per fi la ciutat te el que necessitava. Ara sols falta el tram d’Elx i que as faci un tren-tram Burriana, Vil-Real, Castello,El Grao, que vos pareix?

  6. AlacantOnRails ha dit:

    Bé, encara queda, i molt, per arribar a tindre les infraestructures que la ciutat necessita, però sí, podem estar satisfets perquè anem avançant… 🙂
    Doncs no conec molt el cas de Castelló, però sempre millor un tren-tram, que un tvr, no? jajaja

  7. Voltrega62 ha dit:

    M’interesse molt tot el que te a vore amb el tren i miro de saber tot el possible dels trens valencians i alacantins per que els meus avis eren de la terreta. aqui al pricipat tenim la polemica del tram per la diagonal i el tema del tram de Manresa i el tram de Tarragona un xic aturat per la crisi supose. Tambe es parle de una xarxa detram per Girona tipus tren-tram.

    • AlacantOnRails ha dit:

      La veritat és que s’està comprovant que hi ha més vida més enllà del metro i el tramvia o tren-tram són una bona solució, depenent del cas…
      I això no suposa que una ciutat siga menys ciutat 🙂

Deixa un comentari